الفردان للصرافة تعزز روابطها مع الجالية الباكستانية في دولة الإمارات من خلال مركز قنصلي مطوّر

• إعادة افتتاح المركز القنصلي المطور بمنفذ خدمة ذاتية ومركز للتواصل مع العملاء بدعم من الفردان للصرافة لتقديم خدمات أفضل للمقيمين الباكستانيين في دولة الإمارات العربية المتحدة
• سوف تتخطى التحويلات المالية من الجالية الباكستانية في دولة الإمارات العربية المتحدة حاجز 7 مليون دولار في عام 2025

كشفت الفردان للصرافة، إحدى أبرز الشركات الرائدة والموثوقة في قطاع الخدمات المالية في دولة الإمارات، عن قيامها بدعم أعمال تجديد وتطوير البنية التحتية للقنصلية الباكستانية في دبي، وذلك في إطار حرصها على تعميق العلاقات القائمة مع الجالية الباكستانية. وبموجب ذلك، أصبحت القنصلية تحتوي على مركز مخصص للتواصل مع العملاء مدعوماً من قبل الفردان للصرافة. وتهدف الجهود المشتركة إلى تحسين خدمات القنصلية وتقديم خدمات مالية موثوقة إلى ما يُقدر بنحو 1.6 مليون مواطن باكستاني مقيم في دولة الإمارات.
ويضم المركز الذي تم افتتاحه حديثاً منفذاً للخدمة الذاتية، يتيح للعملاء تتبع التحويلات المالية مباشرةً، وإجراء المعاملات الرقمية، والتحقق الآني من أسعار الصرف، مما يوفر تجربة سلسة ومريحة داخل مقر القنصلية. ويشكل المنفذ الجديد نقطة اتصال مدمجة، تسمح للعملاء الوصول في منتهى السهولة إلى الخدمات المالية الأساسية في القنصلية، والتي تقدم بدورها الخدمات لآلاف الزوار يومياً.
وتعليقاً على هذا الموضوع، أفاد سعادة حسين محمد، القنصل العام لجمهورية باكستان في دبي قائلاً: “نتقدم بجزيل الشكر إلى شركة الفردان للصرافة، على ما قدمته من دعم سخي لتعزيز البنية التحتية للقنصلية الباكستانية، إذ تعكس هذه الشراكة التزامنا المشترك بخدمة الجالية الباكستانية، كما تفتح آفاقاً جديدة لتحسين الخدمات والارتقاء بسوية الشمول المالي. ونتوقع أن يسهم مركز التواصل الجديد في حصول مواطنينا على حلول مالية فعالة وموثوقة، لا سيما وأن القنصلية تستقبل أكثر من 2,000 زائر يومياً. ونتطلع إلى مواصلة هذا التعاون الهادف خلال السنوات القادمة”.
ومن جانبه، صرّح حسن فردان الفردان الرئيس التنفيذي لشركة الفردان للصرافة قائلاً: “نفخر بالعلاقة الوطيدة وروابط الثقة التي تجمعنا بالجالية الباكستانية منذ خمسة عقود. لقد اختار ملايين العملاء الباكستانيين على مدى أجيال شركة الفردان للصرافة شريكاً موثوقاً به لإرسال أموالهم ومدخراتهم إلى وطنهم. ومن هذا المنطلق، يعكس افتتاح مركز التواصل مع العملاء التزامنا المستمر بدعم هؤلاء العملاء، ومنحهم أعلى درجات العناية والأمان والموثوقية. ويسعدنا ترسيخ هذه العلاقة وتعزيزها على مدى السنوات القادمة”.
ويأتي إطلاق المركز الجديد في ضوء تزايد تدفقات التحويلات المالية، حيث قام الباكستانيون المقيمون في دولة الإمارات بتحويل أكثر من 6.7 مليار دولار أمريكي في عام 2024. ومن المتوقع أن يتجاوز هذا الرقم 7 مليارات دولار أمريكي في عام 2025، مما يؤكد دور دولة الإمارات باعتبارها أحد أهم المصادر العالمية للتحويلات المالية إلى باكستان. وسجلت الفترة بين يوليو 2024 ومايو 2025 وحدها تحويلات مالية تزيد على 754 مليون دولار أمريكي من قبل المقيمين الباكستانيين، مما يجعل دولة الإمارات ثاني أكبر مصدر عالمي للتحويلات المالية إلى باكستان بعد المملكة العربية السعودية.
وينضم المركز الجديد إلى منظومة الفردان للصرافة متعددة القنوات، والتي تضم أكثر من 90 فرعاً إلى جانب تطبيق AlfaPay للهواتف المتحركة، ليجسد رسالة العلامة المتمثلة في تلبية احتياجات العملاء؛ سواء بالحضور الشخصي أو عبر الإنترنت أو أثناء التنقل.

Al Fardan Exchange Deepens Ties with Pakistani Community in the UAE via Upgraded Consulate Centre

• Upgraded consulate reopens with self-service kiosk and customer engagement centre powered by Al Fardan Exchange to better serve Pakistani residents in the UAE
• Remittances from the Pakistani community in the UAE will exceed $7 billion in 2025

29 July 2025, Dubai, United Arab Emirates: Al Fardan Exchange, one of the UAE’s most trusted and long-standing financial services providers, has supported the renovation and infrastructure upgrades of the Consulate General of Pakistan, Dubai. As part of this enhanced experience, the consulate now features a dedicated Customer Engagement Centre powered by Al Fardan Exchange. This joint effort is designed to enhance the consular experience while bringing trusted financial services closer to an estimated 1.6 million Pakistani nationals residing in the UAE.
The newly launched centre includes an on-site self-service kiosk that allows customers to track remittances in real time, conduct digital transactions, and check exchange rates instantly, providing a seamless and convenient experience within the premises. With the consulate serving thousands of visitors daily, this embedded touchpoint delivers critical financial access and convenience to the customers.
His Excellency Hussain Mohamed, Consul General at Consulate General of Pakistan, Dubai stated that: “We are sincerely grateful to Al Fardan Exchange for their generous support in enhancing the Pakistan Consulate’s infrastructure. This partnership not only reflects our shared commitment to serving the Pakistani community but also opens new opportunities for improved service and financial inclusion. With over 2,000 people visiting the Consulate daily, this new Customer Engagement Centre will play a vital role in connecting our citizens to secure, efficient, and trusted financial solutions. We look forward to continuing this meaningful collaboration in the years to come.”
Hasan Fardan Al Fardan, CEO at Al Fardan Exchange, said: “We are proud of the deep relationship we share with the Pakistani community, a bond built over five decades of trust. For generations, millions of customers from Pakistan have chosen Al Fardan Exchange as their trusted partner to send their hard-earned money home. This Customer Engagement Centre reflects our ongoing commitment to support them with utmost care, security, and reliability. We are honoured to strengthen this connection and carry it forward for years to come.”
The launch comes amid rising remittance flows, with UAE-based Pakistanis sending over USD 6.7 billion in 2024. That number is expected to surpass USD 7 billion in 2025, reaffirming the UAE’s role as one of the top global sources of remittances to Pakistan. Between July 2024 and May 2025 alone, Pakistanis in the UAE remitted over $754 million, making the UAE the second-largest source of remittances to Pakistan globally, after Saudi Arabia.
As part of Al Fardan Exchange’s omnichannel ecosystem, which includes over 90 branches and the AlfaPay mobile app, the centre embodies the brand’s mission to meet customers wherever they are – in person, online, or on the go.

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com