فانسي تيك تطلق عملياتها في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا
فانسي تيك تقدم جوائز إيه آند إم

منصور بن نحيت
أعلنت شركة فانسي تيك، الرائدة عالميًا في إنتاج المحتوى التجاري، عن توسعها الاستراتيجي في منطقة الشرق الأوسط. وتتمتع الشركة بسجل حافل بتقديم خدماتها لأكثر من 1000 عميل في أكثر من 10 دول، بما يشمل علامات تجارية في قطاعات التجزئة، والتجارة الإلكترونية، والخدمات المالية، والعقارات. وتهدف فانسي تيك إلى مساعدة العلامات التجارية المبتكرة على إعادة تصور طريقة إنتاج وتقديم المحتوى البصري.
إعادة تصور إنشاء المحتوى البصري
في عصر يتطلب فيه المستهلكون محتوى عالي الجودة وشخصيًا وسريع الوصول، تقدم فانسي تيك حلاً ثوريًا من خلال تطوير نماذج ذكاء اصطناعي مُدربة خصيصًا لتناسب هوية كل علامة تجارية على حدة، مما يتيح إنشاء أصول متسقة مع العلامة التجارية بسرعة وعلى مختلف نقاط الاتصال مع العملاء.
تبسيط سير عمل التسويق
لا تقتصر خدمات فانسي تيك على إنشاء المحتوى فقط، بل تشمل إدارة دورة حياة المحتوى بالكامل — من الإنشاء إلى التوزيع النهائي. ويُتيح هذا النهج الشامل للمسوقين إنتاج محتوى دقيق ومخصص لجمهورهم المستهدف، مع تعزيز قدرتهم على توسيع نطاق التجارب الشخصية بشكل فعال وكفء.
إطلاق استراتيجي متماشي مع الإبداع الإقليمي
وبمناسبة دخولها إلى سوق منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا، تعقد فانسي تيك شراكة مع النسخة الافتتاحية من جوائز إيه آند إم، المعروفة أيضًا باسم ذا تاج— وهي الجائزة الوحيدة عالميًا المخصصة للتميز الإبداعي في حملات الإعلان والتسويق لقطاع التجزئة، عبر القنوات المتعددة والرقمية والمحتوى والإعلام. وستُقام الفعالية في 15 مايو 2025 في فندق جي دبليو ماريوت مارينا في دبي. وتؤكد هذه الشراكة التزام فانسي تيك بدعم الإبداع والابتكار في قطاع التجزئة الإقليمي.
تجمع جوائز إيه آند إم نخبة من الخبرات والقيادات الإقليمية، وتشهد ترشيح أكثر من 40 علامة تجارية عبر 12 فئة، من بينها أبرز الأسماء في قطاع التجزئة بمنطقة الشرق الأوسط وشمال افريقيا مثل: بارنز، بيوتي سيكريتس، ونعومي من المملكة العربية السعودية؛ وزوم، أوتوبرو (إينوك)، كيبسنز، تشويترامس، وماكس فاشن (مجموعة لاندمارك) من الإمارات.
وينضم إليهم عمالقة عالميون مثل كريت آند باريل (الولايات المتحدة)، وكوستا كوفي (المملكة المتحدة)، وناندوز (جنوب إفريقيا)، و بابا جونز (الولايات المتحدة) — وهي علامات معروفة بوضع معايير رفيعة في تجربة العملاء وسرد القصص التسويقي والابتكار على نطاق واسع.
وسيُجري تقييم المشاركات عبر لجنة تحكيم متعددة التخصصات من قادة القطاع من كلية الإدارة بجامعة ييل، إنتر براند، حي دبي للتصميم، مولن لو لينتاس، مجموعة بي بي جي، وغيرها.
FancyTech debuts in MENA to empower brands with scalable, on-brand content through GenAI
FancyTech, a global leader in commercial content generation, announces its strategic expansion into the Middle East. With a proven track record of serving over 1,000 clients across more than 10 countries—including brands from the retail, e-commerce, financial services, and real estate industries —FancyTech is poised to help innovative brands reimagine how visual content is imagined, produced, and delivered.
Reimagining Visual Content Creation
In an era where consumers demand personalized, high-quality content delivered swiftly, FancyTech offers a transformative solution. By developing custom-trained AI models tailored to each brand’s unique identity, FancyTech enables the rapid generation of brand-consistent assets for different customer touchpoints.
Streamlining the Marketing Workflow
Beyond content creation, FancyTech can manage the entire content lifecycle—from generation to final distribution. This comprehensive, end-to-end approach empowers marketers to craft highly tailored content that resonates with specific audience segments while also enhancing their ability to scale personalized experiences efficiently and effectively.
Strategic Launch Aligned with Regional Creativity
To mark its entry into the MENA market, FancyTech has partnered with the inaugural A&M Awards, also known as THE TAG— the world’s only dedicated awards for creative excellence in retail advertising and marketing campaigns—across omnichannel, digital, content, and media. The event will take place on May 15, 2025, at the JW Marriott Hotel Marina in Dubai. This collaboration underscores FancyTech’s commitment to fostering creativity and innovation within the regional retail sector.
The A&M Awards bring together a unique mix of regional expertise and leadership—featuring over 40 nominated brands across 12 categories. Among them are some of the most influential names in MENA retail, including Barn’s, Beauty Secrets, and Nayomi from Saudi Arabia; Zoom and Autopro (ENOC), Kibsons, Choithrams, and Max Fashion (Landmark Group) from the UAE.
Joining them are globally recognized giants like Crate & Barrel (US), Costa Coffee (UK), Nando’s (South Africa), and Papa John’s (US)—brands known for setting benchmarks in customer experience, brand storytelling, and marketing innovation at scale.
Entries will be evaluated by a cross-disciplinary jury of industry leaders from the Yale School of Management, Interbrand, Dubai Design District, Mullen Lowe Lintas, BPG Group, and more.